Yes We Can! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hugo & Dré - WaarBenJij.nu Yes We Can! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hugo & Dré - WaarBenJij.nu

Yes We Can!

Door: Hugo&Dré

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Dré

22 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Het was de week van Wacko Baracko, deze week geïnaugureerd tot President of the United States of America. Het troetelnegertje die de hele wereld blij maakt met mooie woorden als: ‘hope’, ‘glory’, ‘believe’ en ‘yes we can’ mag de komende jaren de puinhopen van Dubbeljoe Bush op gaan ruimen. Samen met Michelle & the kids krijgt hij de hele aardbol op de knietjes. De vergelijking tussen Obama en ons twee is dus snel gemaakt. Want behalve het feit dat Barack bijna net zo slim is als ons en wij bijna net zo zwart worden als hem, gaan ze hier in Curaçao ook maar wat graag voor ons op de knietjes.

Waar wij in het verleden leken te schijven voor een groot enthousiast publiek, vrijwel dagelijks reacties kregen op onze reisverhalen en piratesofthecaribbean.waarbenjij.nu nog meer hits had dan google.nl en youtube.com bij elkaar, lijkt de stoet aan ons voorbij te zijn getrokken en leidt onze website momenteel een stil en eenzaam bestaan. Maar voor de enkeling die in opperste staat van verveeldheid toevallig even is uit ge-patienced toch nog een kleine update.

Na de enorm gezellige kerstdagen en de spectaculaire oudejaarsnacht, hebben we de familie op het vliegtuig gezet en staan we er weer alleen voor. Financieel dan hè! Want verders komen we steeds meer leuke mensen tegen, om nog maar te zwijgen over al die bekende Nederlanders die vrienden met ons willen worden. Gerard Joling, Yolanthe Cabau van Kasbergen, Wilfred Genee, Tom Coronel, Diederik Klaassen en Ronald Koeman. Slechts een greep uit de selectie BN’ers die ons lastig vallen met stomme vragen en fotootjes. Maar wij zijn de Pi-Airste niet, dus even lachen als een boer met kiespijn, en maar vlug een nieuw biertje bestellen.

De weekenden in Curaçao worden steeds langer en de nachtrusten steeds korter. Vooral ’s morgens, rond een uur of zeven is het nog even zwaar, maar dat nemen we graag op de koop toe. We zijn ook al fanatiek aan het sporten geslagen. Vrijwel iedere dag bevinden wij ons in de sportschool van het Kura Hulanda Hotel om daarna nog even uit te zweten in de sauna. Nou, nou, nou, wat leven wij toch gezond hier…

Iedere zaterdag werken we ’s morgens nog even onze golflessen af om daarna (net als op zondag) de hele dag aan het zwembad te gaan liggen. Biertje en een boekje erbij, potje schaken en een duik zo nu en dan, wij komen de dag in ieder geval wel door…

Zoals we eigenlijk de hele week wel door komen. Alles gaat nog steeds even relaxed, het stappen is hier fantastisch en het weer is ook super. Dré is gisteren even op en neer naar Aruba gevlogen om een pakketje af te geven, en dinsdag hebben we – dankzij de baco’s – de Tap Maar In omver ge-karaoke-d!

Onze stages gaan ook nog steeds zijn gangetje. Kortom, heb vooral geen medelijden met ons, de laatste acht stageweken komen wij wel door…

Ook de eerste fanmail is een feit, Mika bedankt voor de tekening!

Schroom niet en laat een berichtje achter. Tot over 70 dagen!

Ayo

• 22 Januari 2009 - 15:45

Tante Ine:

Hoezo jullie niet volgen?? hahaha, gelukkig is deze site er, anders zou ik echt niet weten waar jullie uithangen, m.u.v. al die feesten waar ik jullie steeds tegen kom hier op ons dushi Korsouw! Maar toch nog effe; genieten van die stukjes van jullie! super!

• 22 Januari 2009 - 16:09

Prins NN Van HDL:

Goed zo mannen, jullie staan je mannetje wel maar ik lees niks over de vrouwtjes dat valt me wel wat tegen.
    Op 13 februari wordt ik onthuld in de zaert en ik zou het toch wel erg leuk vinden als jullie er dan ook bij zijn. Na de carnaval kun je nog genoeg stagairen. Ik betaal de overtocht wel, het is enkel een kwestie van je feestneus op en gaan met die banaan. Je kunt je vader toch niet alleen met die last laten zitten, wat moet ik anders met al die munten van de stichting.
    Sinds ik de 50 ben gepasseerd kan ik niet zo goed meer tegen alcohol dus die zijn voor jullie.
    AlAAAAAAF

• 30 Januari 2009 - 16:40

Manon:

natuurlijk volg ik jullie verhalen ook nog steeds...
    soms iets later maarja dat hebje met zon druk bestaan:P

ik mis wel de foto`s hoor bruine manne;)
    geniet er nog van!

en jullie hebben het gelezen, kom maar mooi hier carnaval vieren!!
    daarna hebben jullie nog genoeg tijd voor jullie stage in de zon, achter de pc op msn of hyves:P

x

• 03 Februari 2009 - 14:06

Jill:

Heeyy jongens!
    Nog steeds naar jullie zin?
    Ben nog steeds aan het sparen om een x langs te komen..
    maar ik ben bang dat als ik genoeg heb, dat jullie dan alweer terug in Nederland zijn;)
    Nou jongens...
    Spreek jullie snel weer

Liefs

• 04 Februari 2009 - 12:31

Prins NN Van HDL:

Zoals gezegd, die manon lust er wel pap van.
    Jullie moeten volgende week vrijdag echt naar snevelbokkenland komen om mij mentaal te ondersteunen tijdens mijn prinsonthulling.
    De biertjes staan koud!!

• 20 Februari 2009 - 13:31

Woods:

Is het nog 'n beetje vol te houden daar maestros?
    Met wat voor nieuws komen jullie weer op de proppen...

Groenten!

• 02 Maart 2009 - 05:50

Mathieu:

Is de pen leeg, is de fotcamera kapot, zijn er geen ideeën meer, is de fantasie op, gebeurt er niets meer, wat is er aan de hand???