The Most Wonderful Time Of The Year - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hugo & Dré - WaarBenJij.nu The Most Wonderful Time Of The Year - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hugo & Dré - WaarBenJij.nu

The Most Wonderful Time Of The Year

Door: Hugo&Dré

Blijf op de hoogte en volg Hugo & Dré

24 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Yippie kay yee, hier zijn we dan eindelijk weer.

Het heeft even geduurd, maar we hebben het dan ook zwaarder gehad dan voorheen. We zijn beschoten, en dat heeft enkele weken een gespannen stemming en depressiviteit met zich meegebracht. Eerlijk is eerlijk, we hebben even in een traumatische dip gezeten. Veel overwogen, veel getwijfeld en hoe moeilijk het ook was, zelfs gedacht aan professionele hulp. Uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en werd er besloten het leed te verdrinken met Bacardi-cola in plaats van Whisky-cola. Bij deze willen wij de barman alsnog bedanken voor zijn professionele hulp.

Het laatste weekend van november was er dan ook een om niet snel te vergeten. Als we zeggen dat we veel hebben gedronken, gezopen en gedronken is het één weekend uit duizenden. Nou dat was het ook wel een beetje, alleen stond dit weekend ook in het teken van iets emotioneels. We namen namelijk afscheid van een dierbare vriend, een vriend die werkelijk op sterven lag. Met pijn in ons hart hebben we ons beestje terug gebracht naar zijn oorspronkelijk verzorger. Dag lieve Suzuki Samurai.

Gelukkig konden we december beginnen met ons nieuwe pareltje, de Kia Sephia RSI II V8 Automatic 2WD! Waarom buiten een balletje hooghouden als het ook binnen kan denken wij altijd. Dus zijn we van de ARKO (alle ramen kunnen open) overgestapt naar de airco. En dat bevalt stukken beter.

Tijdens de overdracht verklapte de autoverkoper dat hij ook duiklessen gaf op het eiland. Dat had hij beter niet kunnen doen, want we wisten de deal te beklinken met een gratis duikles. Fantastische ervaring, daar kunnen we niet veel woorden aan vuil maken. Welke kleur een smurf krijgt als je hem wurgt is ook veel te moeilijk om uit te leggen, wij kunnen alleen maar zeggen dat het prachtig was!

Om toch een beetje in beweging te blijven overwegen we ook veel aan sport te doen. Omdat we nogal koning zijn met ronde vormen zijn we de laatste tijd dan ook actief aan het bowlen geslagen. Omdat we geen recreatieve bowlers meer zijn, staan wij ons mannetje bij de professionele vorm van het aloude kegelspel, namelijk het discobowlen. Met harde muziek en felle discolichten willen wij Jean v. Erp ook wel eens een balletje zien stoten. Dat zal hem vies tegenvallen.
Buiten sporten is gezond zeggen ze, dus hebben we de plaatselijk golfbaan ook maar eens opgezocht, wat lesjes ingepland en uiteraard wat balletjes afgeslagen. Ook hier kunnen we niet teveel woorden aan vuil maken. Waarom vrouwen nooit alleen naar het toilet gaan, is ook veel te moeilijk om uit te leggen, dus wij kunnen alleen maar zeggen dan het prachtig was!

Werken en Curaçao is als Ajax en kampioen worden. Dat gaat niet samen. Gelukkig grijpen ze beiden ook elke gelegenheid aan om dat dan ook niet te doen. Maandag 17 december hadden onze Antilliaanse vrienden een nationale feestdag ingepland. Wat we nou werkelijk gevierd hebben was niet interessant, maar er was een gratis optreden van Pete Philly & Perquisite, gesponsord door de Nederlandse overheid. Goed geregeld dus. Omdat we nu exact 2 maanden op de Antillen wonen en inmiddels goed ingeburgerd zijn, kwamen we – zoals een echte Antilliaan betaamd - veel te laat en was het al afgelopen toen we aankwamen. Wel mochten we onze Nederlandse Minister-president nog ontmoeten. J.P., het was ons een waar genoegen!

Chillen op de Antillen is voor veel BN’ers gesneden koek. Vaak erg leuk, omdat ze hier en daar ook nog wat optreden. Zo hebben we laatst een show van Najib Amhali meegepikt en hebben we lekker liggen chillen op het strand terwijl Johnny de Mol met zijn gouden handen de plaatjes mocht draaien. Maar waar is het fototoestel als je hem nodig hebt?
Laatst dachten we toch echt een leuk kiekje te kunnen maken. Onder het genot van een koude Polar tijdens een uit de hand gelopen happyhour kwam we de man tegen met het lelijkste gebit uit de geschiedenis van Feyenoord, PI-AIR. Voor de dames, PI-AIR is geen vliegmaatschappij! Dré dacht even een foto te maken van de beste man. Uhuh?

D: “He PI-AIR, ff fotootje maken”
P: “Nee lijkt me niet zo’n goed idee”
D: “Aah joh eentje maar”
FLITS
P: Grijpt Dré bij zijn oren “Hoor jij mij niet”
D: “Ooow eeh ja hmm sorry”

Ondertussen staat Hugo in zijn broek te zeiken van het lachen en komt Dré terug met een foto die niet helemaal gelukt is, maar toch nog nét bekroond mocht worden met een sixpackje.

Een kerstgedachte is bij sommige mensen ver te zoeken hier, met 30 graden zon. Ondanks dat proberen we er zelf toch nog iets moois van te maken. Het is tenslotte de mooiste tijd van het jaar. We vinden het daarom ook wel jammer dat we niet in Nederland zijn, iedere avond Last Action Hero, Pietje Bel, Kruimeltje of Home Alone I, II en III. Flink balen dat we deze films niet voor de 23e keer kunnen zien. Gelukkig kunnen wij ons hier wel weer overheen zetten, alleen weten we nog niet of we ons leed verdrinken met Bacardi-cola of Whisky-cola.

Vanaf deze dag starten we met een vragen-kwartiertje. Schroom niet en zet uw vragen in het gastenboek, wie weet vinden we ergens een gaatje om ze te beantwoorden.

Dat er voor 7up nog 6 andere up’s zijn geweest, is niet helemaal zeker. Maar dat er met kerst gedronken zal worden, daar zal geen twijfel over bestaan. Vanuit het zonnige Curaçao willen wij daarom onze trouwe lezers en verdwaalde bezoekers óók een warme kerst toewensen. Het is in Nederland weliswaar geen 30 graden, maar jullie hebben elkaar. De familie komt ons gelukkig ook opzoeken, dus wij komen de kerst wel door.

HELE FIJNE FEESTDAGEN EN EEN ONTZETTEND GELUKKIG NIEUWJAAR!

• 25 December 2008 - 10:04

Marc M:

manne jullie hebbe het nog niet zo slecht daar lees ik wel...

the fok het gaat hier zeker wel de hele week vrieze, de parkeerplaats bij ons geliefde clubje word zaterdag dus echt wel omgetovert tot een ijs baan...

dat moet je dan wel weer misse hugo :P

de groete uit het te koude nederland!!
    en jullie ook te zatte feestdagen :)

• 25 December 2008 - 10:58

Mitch:

Prachtig verhaaltje jongens! Ik verheug me eral op in het warme Curarao.

Tot dan xx Mitch

• 25 December 2008 - 18:08

Mathieu:

Ik vind het wat overdreven allemaal. Een oorvijg van Pi-Air, een plaatje van Johnny de Mol en een biertje met onze Minister President oké, maar een Kia Sephia RSI II V8 Automatic 2WD en een optreden van Pete Philly & Perquisite lijkt me wat overdreven. Kortom hoogste tijd om een en ander ff te checken dus. Wordt vervolgd.

• 26 December 2008 - 00:53

Johan Derksen:

Beste Wessel en Dré,

Als de draai om de oren van Rémon jullie grootste probleem is komen jullie de wintermaanden wel door.

ps: Wessel, heb je nog een haardroger nodig? Wilfred is een weekje op vakantie en hij zei dat hij er daar wel 1 zou kopen!

• 27 December 2008 - 13:49

Jo:

Kun je de landmeters aldaar nog van goede tips voorzien, met jouw ervaring als landmeter in Nederland, Wessel?

• 27 December 2008 - 16:19

Mendy:

hey wessel jonge, al lang niet gesproke. maar had gehoopt je zondag nog te zien op onze traditionele frietdagje met de jongens, dat valt me tegen ;) hahaha, nee is klets maar ik wens jullie allebei een fijne jaar wisseling maar dat zal voor jullie geen probleem zijn. groetjes mendy

• 02 Januari 2009 - 06:20

Marjo V.zutphen:

Heey die Wessel
    Ik wou dat je wat meer verhalen schreef.Dat is pas genieten, zoals je vertelt lijkt het dat je zelf daar zit, je voelt de zon al op je lijf.Maar ik wil je eigenlijk alleen maar de allerbeste wensen wensen voor 2009.Ook voor Dre en jullie families.
    groetjes Marjo